Mot Örebro

Idag ska jag åka till Jenny, jag ska ju våldsgästa henne under min praktik och mina fältstudier.
Om jag inte kunnat bott hos Jenny skulle jag varit tvungen att hitta ett boende i kumla, där jag ska ha min praktik. Tack Jenny Penny!
Jag tycker att det känns lite pirrigt att äntligen komma dit och lära sig och att äntligen få lära sig något konkret! Fram tills nu har man bara hårdpluggat till varje tenta för att sedan glömma en stor del av vad man har läst för att få plats med annan information. Eller så känns det, jag kan ju ha lärt mig något, det är bara så att det inte känns så.

Nu är  min första termin snart slut,bara två veckor kvar, det känns så konstigt. Allt har gått så snabbt, snart är det väl sommar också! Jag tyckte att det var väldigt jobbigt i början att börja plugga, att man inte kan komma hem och bara slappa utan måste plugga. Jag trodde inte att det skulle gå så bra som det har gjort, jag har inte behövt göra någon omtenta och jag har bara behövt bara göra en liten komplettering på en uppsats. Jag trodde att jag skulle vara tvungen att göra många omtentor. Tentan jag skrev den 8: december var jag helt säker på att jag skulle vara tvungen att göra om så i fredags när jag fick tillbaka den blev jag helt paff, jag klarade mig med god marginal.
Jag tycker att det är svårt med högskolan, jag tycker aldrig man kan känna att det går bra på tentorna. Jag är alltid jätteosäker och tror alltid att jag ska få underkänt. 

Nä, nu måste jag fixa mig och packa lite och sedan bär det av till Jenny!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0