Bra dag

Idag jobbade jag 7.30-17.15.  Jag känner mig rätt säker på vad och hur mycket bröd jag ska grädda, man vill ju inte har för mycket fys. På torsdag ska jag lära mig det sista gällande beställningarna. Känns ganska stort att få det ansvaret men det är ju en sån liten del av affären. Inte så mycket att tänka på och som kan bli fel. Igår var jag ledig och det var så härligt. Vi sjösatte Freds farmors båt "plasteka" igår. Känns skönt att veta att den ligger i havet och att det bara att ta den om det skulle vara fint väder samt att man är ledig. Det var väldigt fint väder igår så vi hängde hos Freds farmor och kastade pil och fikade i solskenet. Det var även vår förlovningsdag igår , den femte och vi åt god mat och glass som efterrätt.

Dagens aktiviteter:

Mat:
Lövbiffwok med sweet chili sås och spagetti. "Tog det vi hade hemma, och det blev helt ok"

Jobb: Bröd-Kassa 7.30-17.15

Dagens otrevligaste kund: En alkis som alltid smusslar åt sig plastkassar. Idag sa han "Jag snor kassar"  och " Jag har 17 kassar i mina fickor nu" Antagligen hade väl någon sagt till honom. Jag gav honom en "du är dum i huvudet blick" och fortsatte med nästa kund.


None På min födelsedag förra sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0