Varför är det så "hippt" att umgås med homosexuella?

Ja, just nu på femman är det ett så kallat gay-tema. Ja, jag vet att det snart är dags för gaypride men det har ju blivit så uppblåst det här året. Det verkar även vara "coolt" att titta på pridefestivalen. Alla verkar vilja gå. Jag har verkligen inte något emot homosexuella. Alla får älska och ha sex med vem de nu vill och könet betyder ju ingenting. Men det verkar vara inne att ha en "bögkompis" tillexempel. Är de så få så att man anser sig cool för att vara kompis med dem? Ett sådant exempel är två av min systers kompisar. De slåss nästan om dem, och ingen annan får prata med deras "bögkompis". Är det bara jag som tycker att det är väldigt töntigt? Självklart "får" man vara kompis med vem de nu vill men om det enda kriteriet verkar vara deras sexuella läggning så börjar  jag undra.

Annars har dagen varit bra. Beställde varor helt själv för första gången. Vi får se vad som kommer på torsdag, det kan bli intressant. Har som de flesta kvällar tränat lite. Idag blev det samma träning som igår. Känns skönt.

Ska föna håret nu sen är det sängen som gäller!



Wanna be my friend?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0