Produktiv dag

Dagen har gått så snabbt. Jag började med att tvätta, det blev 6 maskiner. Sen var jag ju tvungen att vika all tvätt och lägga in de i garderoben.  Fikade hos farmor, fick te och "bulla", farmors finlandssvenska ord för kaffebröd. Efter besöket hos farmor gick jag till pappa och skrev ut lite grejer. Sedan gick jag ner på stan och skickade iväg returer på postorder samt hämtade ett paket. När jag kom hem var klockan 17 så jag värmde på lasagne och åt. Blev så mätt! Jag måste äta för snabbt för jag blev super mätt mitt i allt och mådde lite illa. På grund av illamåendet la jag mig i sängen och slumrade till i en halvtimme ungefär. Sen mådde jag bra och gick upp och började lägga i porslin i skåpen. Försökte även dammsuga men påsen var full så jag bestämde mig för att gå och handla. Blev en liten promme. När jag kom hem var klockan 22 så jag kunde inte dammsuga utan fortsatte tömma papperskassar och kartonger med porslin, glas och mat. Kände att det var dags för mina dagliga situps innan jag blev för trött vid 23, så jag gjorde dem framför tv:n och gamla avsnitt av sex and the city.
None 
Jag och Famro förra sommaren

Jag blev riktigt tjurig på våra grannar, en mamma, pappa och deras två barn tidigare idag. Dessa föräldrar säger aldrig till sina barn och precis varje gång ungarna är i porten skriker de. Idag skrämde de Tindra genom att gallasrika när hon ville komma in genom porten. Och pappan säger inte ett ord till sina barn. Jag blev riktigt förbannad och sa högt och tydligt så att de skulle höra " Det var väl ett jävla skrik". Efter att detta inträffat var jag tvungen att ringa till Fred och skälla på grannarna. Sa flera fula ord om dem i telefonen och hoppades lite att de skulle gå ut på framsidan och höra vad jag sa om dem. Jag hade öppen balkongsdörr så de skulle hört mig. Kanske var lika bra att de inte hörde något.

Nu har jag precis bäddat sängen med nya tvättade lakan och ska lägga mig och sova! God natt!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej svejs! Måste fråga.... Gör du alla 500 situps på raken? Eller kör du intervaller liksom? Är det vanliga raka eller sneda? Och dessutom - hur hålelr du räkningen?? nyfiken Puss på dej!

2008-06-27 @ 07:38:10
URL: http://hannautter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0