Träningsvärk i låren

Igår blev jag plötsligt pigg och bestämde mig att träna rumpan och låren efter att jag skrev sista inlägget. Ja, jag vet, jag är lite sjuk. Grejen är att jag blir så pigg av att träna och det är verkligen skönt att få det gjort. Jag prövade några "nya" övningar som jag inte brukar göra. En övning var väldigt intressant. Prova den här övningen!

3. Yogaövning som lyfter.

3. Yogaövning som lyfter (liten brygga)
Håll höftbrett mellan fötterna och pressa dem mot golvet. Vikten ska vara jämnt fördelad mellan fötter och axlar. Dra axlarna mot varandra så att armbågarna kommer nära varandra. Sträck armarna mot benen och pressa höften uppåt och fötterna mot golvet. Knäna ska peka framåt. Andas lugnt. Håll 10-20 sekunder. Vila. Upprepa 2-3 gånger.

Ännu effektivare alternativ: Håll ihop fötterna. Lyft ena benet rakt upp i luften. Arbeta på samma sätt som ovan. Byt ben.

Tränar även: Stretch för bröst, nacke, ryggrad. Bra mot värk i knän och fotled. Piggar upp trötta ben.


Idag har jag precis gjort mina dagliga 500 situps. Tänkte göra några utfall för rumpans skull också.
Dagens arbete har inneburit mycket spring till kassan när de ropade samt att plocka varor som borde blivit plockade igår. Till mat blev det lasagne och sallad. Det var riktigt gott. Fred var också duktig i köket idag också, nu har han satt upp täcksidor och sockel. Nu är köket verkligen snart klart! Känns så skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0