Älskade moster

Lena varför är livet så orättvist? 
Lena varför får inte du leva ett längre liv?
Lena varför tas du ifrån dina barn alldelles för tidigt?

Jag kommer ihåg sista gången vi sågs. Jag märkte att du inte mådde bra. Du hade ont.
Men du försökte hålla modet uppe. Du gratulerade mig till nya jobbet, du var glad för min skull.
Det var innan du visste varför du hade så ont.
Innan cancern.

Sedan gick allt så snabbt. Sex veckor har gått sen diagnosen.
Nu är det snart över Lena. Du kämpade bra, du gjorde allt du kunde.

De säger att du inte har ont längre.
Jag hoppas att det är sant.
För din skull Lena

Tack för allt du gjort för mig.
Tack för allt stöd
Tack för att jag fick vara en del av ditt liv.

Släpp taget.
Du behöver inte kämpa mer nu.

Vi ses igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0