Jag spyr på telefonförsäljare!!!

Klockan är snart 21 och en kille från Tele2 ringde precis. Varför ringer de så sent på en vardagskväll? När jag sa att han ringde för sent på kvällen så blev han tjurig och inte så professionell. Han sa lite slött "aha, jaja, förlåt för att jag ringer så sent då.." Får inte de gå kurs i bemötande?!! Han borde ju ha sagt " ja, ursäkta kan jag ringa någon annan dag istället?" Han gick rätt på vad han ville och det var att sälja bredband. När jag snabbt sa att jag inte var intresserad över att byta bolag lät han väldigt tjurg och sa " men varför då. Det är ju dumt att betala för mkt" Jag trodde ju "hoppades" på att han skulle fatta hinten att det här samtalet var lönlöst redan när jag sa att han ringde för sent men han ville börja argumentera. Jag svarade då att priserna ändras hela tiden och att det som är billigast idag kanske inte kommer vara det imorgon och då är det lönlöst att byta. Att det aldrig har gått smidigt att byta berättade jag också. Det hade han inga bra argument utan svarade "ok, trevlig kväll då.." Han hade hela tiden otrevlig ton. Nu när jag tänker på det så var han kanske en stackars fattig student som ville tjäna lite pengar. Men telefonförsäljare är ju fan inget yrke! Tvinga på människor, enligt mig orelevant information.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0