Trött i huvudet

I helgen var det fest hos Freds farmor som fyllde år. I söndags satt jag på balkongen och åt frukost! Jag frös inte alls. Tänkte "inreda" balkongen i helgen med blommor osv. Vi var på IKEA i påskas och köpte balkongmöbler som jag tycker passar väldigt bra :)
Idag började vi med den nya versionen av journalprogrammet T4. Jag gillar det inte. Vår "t-hyg" del är plåttrig och svår att både föra in men också att läsa av. Jag gillar verkligen inte när det inte flyter men värst är det väl ändå att man verkar vara helt uppe i det blå framför patienterna.
I fredags kväll/natt kom Tullan in och var helt skitig och stank kattpiss,hon verkade också vara i chock. Jag duschade henne och sen lät jag henne vara. I lördags sov hon hela dagen men i söndags var hon sig själv igen. Hon ville till och med gå ut. Sen igår när jag ska gå och lägga mig så klappade jag henne och kände en knöl. Efter studering kunde jag snabbt konstatera att det var varböld. Tryckte  lite och det kom ut illaluktande var. Jag brukar inte ha lätt för kvälningar men när jag luktade på hennes sår så var det nära. Så idag har lillan varit hos veterinären. Hon går omkring här med en tratt runt huvudet och dränage i sidan så att varet kommer ut. Hon är fortfarande groggy och jag tycker verkligen synd om henne.
Nu ska jag sova! Kommer nog drömma om jobbet!
 Så här pigg och fräsch är hon inte just nu.


Kommentarer
Postat av: Lane

Men vad hemskt!! undra verkligen vad hon varit med om. Lilla gumman :( Krama omn henne från mej!

2009-04-22 @ 16:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0