Måla och fixa

Sitter här i min soffa och har en fikapaus framför tv:n. Har målat i sovrummet idag. Är klar med en vägg. JA! Det är sant!  Bara EN vägg. Det tar så j-la lång tid att måla. Tråkigt! 
I natt sov jag för övrigt utan att bli störd av Tindra. Skönt! Jag var helt slut igår pga att sedan vi flyttade hit så har Tindra levt rövare och mjauat så att jag inte fått sova. Höll på att bli tokig. Då tänkte jag hur det måste vara att ha ett kolik-barn. Hemska tanke!

Annars så är det ok med mig. Just idag är det en "arg-dag". Jag är arg på Fred och förstår inte hur han har kunnat undanhållit hur han tänker och tycker om förhållanden och familj för mig. Han har lurat mig! Idiot! Hur kan man vara så egoistisk?! Många svarta tanker riktade till Fred idag alltså.   

Det var meningen att han skulle kommit till mig idag men när jag ringde honom och frågade när han hade tänkt dyka upp egentligen så säger han bara." Nä,det blir inget idag" När hade han tänkt berätta det då? Ja, som sagt. Egoist.
Men egentligen hur ska han tänka? Jag har ju tagit all skit och låtit honom komma undan med så mycket. Nej, det handlar absolut inte om otrohet utan att han levt sitt liv utan att direkt räkna med mig i beräkningarna och jag har bara jamsat med.



Oj, då. Det blev inte så mycket skrivet om "måla och fixa" direkt.

Ska hoppa in i duschen nu. Måste få bort färgen som jag spillt på mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0