En solig och härlig helg!

Jag sitter här vid datorn och Fred sitte ri soffan och kolla på tv "brukar vara tvärtom".
Helgen har varit toppen. Härligt väder! Vad sol gör mkt!

Lördag:
Vi sov till 13. Ja, det är sant! Superskönt men jag kände mig ändå lite stressad över att "missa" dyrabara timmar då man kan vara ute och gå i det härliga vädret. Vid 13.30 kom syrran över och vi gick ner på stan. Mina vinterskor har gått sönder så jag tog en koll inne på skoaffären här i Nynäs och hittade ett par toppenskor! De kostade 1600 men att det var 70% rea gjorde susen!
Jag och Fred åkte och handlade. Fikade lite och sen var det dags att börja med maten. Vi bjöd syrran,Jonas och Roy på tacopaj med sallad och vintlöksbröd, till efterätt blev det varma bär och glass.
Efter middagen åkte vi till bion och kollade på "män som hatar kvinnor". Jag har varit lite orolig över att jag skulle bli besviken men jag tyckte att det var en bra tolkning! Har dock svårt att tänka mig Michael Nyqvist som Blomqvist. Vet inte vilken svensk skådespelare som skulle passa för den rollen heller.



Idag söndag:
Tindra ville väcka oss och började sin kupp vid 7 tiden. Vid 8 kunde jag inte sova längre. Jag gick upp och städade hennes låda,diskade och kollade lite på tv. Fred vaknade vid 10. Jag duschade och tog sedan en promme, först pantade jag lite burkar på willys och gick vidare till Ica för att handla lite grejer. Ja, detta kan tyckas korkat men jag ville gå lite och njuta av vädret. Vi gick på hus-visning vid 14. på bilderna såg det jättebra ut, men inte i verkligeheten. Renoveringen såg "halvdan" ut. För mycket pengar när så mkt måste göras "nya fönster, fixa taket, isolera i källaren, samt snygga till deras "renovering".

Är ni nyfikan vad vi kollade på så gör såhär:
Gå in på hemnet.
Välj Stockholm.
Sedan Nynäshamn.
Välj Villor/radhus.
Leta efter "Estö, Transtigen 19"

Vet dock inte hur länge annonsen ligger ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0