Plaque off HAHAHAHA!

Vi har endel tidningar som vi lusläser här under rasterna. Vi fick oss ett gott skratt när vi såg en reklam från "plaque off". Det är tabletter för att reducera plack "bakterier" och i sin tur tandsten. Det finns för både djur men också nu till männsikor.  I annonsen ser man en kvinna i 50 års åldern och hennes katt och hon. Alla ser väldigt nöjda ut. Sen läser man:
"-Min hund hade problem med tandköttet och tandsten och efter jag börjat ge han/henne plaque off så har det blivit mkt bättre."
Sen kommer det bästa
"- Jag hade förfärligt mkt plack och har också jag börjat anv. plaque off." HAHAHAHA!! Går man ut med att man har en förfärlig mängd bakterier? Hett tips, borsta tänderna! Man märker verkligen att människor inte har någon kunskap.

Sen läste vi "året runt" också. Det är en skräckhistoria om tandläkarbehandlingar. En gammal tant som har fått sina tänder förstörda. Tydligen har hon fått diabetes typ 2 av en rotfyllning. Hallå, får journalister skriva så? Är inte de tvungna att kolla upp fakta innan artikeln publiceras?. Mkt illa.  


Endast för djur. Ett ben till hunden eller torrfoder har samma effekt på plackansamlingarna. Människor använder en tandborste och något hjälpmedel tex tandtråd för att göra rent mellan tänderna. INTE plaque off!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0