Överlevare?

Vad konstigt hur man kan bli eg..ena dagen kan man känna något och andra är det som bortblåst. Ja, jag snackar om saknaden och kärleken till Fred. Det är väldigt skönt! Jag har satt upp en mur runt mig..ingen kommer in och kan nå mig. Jag slår ifrån mig negativa och dåliga tankar. Trodde inte att det skulle gå så fort bara. Men det är väl som flera har sagt till mig. Att jag helt enkelt under några år tillbaka har stängt av mer och mer. Att jag kände mig klar med all skit och bestämde mig för att det får vara nog nu.

Såhär har jag kännt i 1 månad nu. Vilken befrielse det är! Jag är glad och skrattar..inte för att låtsas utan för att jag uppriktigt mår väldigt bra. Kanske lite väl bra dock...?

En sak som jag har börjat med är att flörta igen! Det är ju hur kul som helst!  Under de senaste åren gick jag ju som en jäkla häst med skyddslappar för ögonen. Rädd att göra fel eller säga fel. Då fick jag höra HUR JAG BORDE VARA. Det är verkligen skönt att inte vara i den situationen idag. Och jag vill inte hamna där igen. Det är verkligen konstigt att man är beredd att utstå så mkt skit bara för att känna sig älskad och för att man älskar själv.

Ja, jag har börjat älska någon annan nu. Mig själv. Det går bättre dag för dag. Jag har förstått att jag faktiskt är en toppen tjej som förtjänar det bästa! Det finns inte plats för någon annan i mitt hjärta just nu, ja, förutom mina vänner då. Ja, mina älskade vänner som är där om jag behöver prata. Eller bara skratta med. Det är det jag behöver just nu. Jag är den enda på denna jord som kan ge mig den bekräftelse jag behöver. Det har jag kommit på. Ingen annan kan det. Det är upp till mig själv att bygga upp min självkänsla.
Jag gillar att vara singel just nu. Jag vill inte träffa någon. Jag kan inte ge eller ta emot kärlek just nu så det skulle verkligen vara en dålig idé om jag träffade någon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0