Bm+sjukhusvistelse

Var hos bm vid 13 idag. Högt blodtryck och äggviteproteinen i urinen låg mellan +1 och +2. Inte alls bra alltså. Fick tid för koll på södertäljesjukhus vid 15-15.30. Och där har jag och Fred spenderat eftermiddagen och kvällen. Är riktigt trött nu. Först satte de på en ctg-apparat för att se hur bebis mår. Tydligen skulle maskinen säga ifrån efter 20 min, men det gjorde den inte. Efter mkt tryckande och springade av olika undersköterskor och barnmorskor så trodde de att maskinen hakat upp sig. Jag låg i sisådär 1 timme och 20 min istället för 20 min. Mkt tråkigt och jobbigt. Tydligen såg allt bra ut iallafall. Bebisen mår prima. Sedan var det nytt blodtryck och kissa i burk. Högt blodtryck 146/100 och +1 av äggviteprotein i urinen. De tömde mig även på 3 kapslar blod. Visade på viss förändring, tydligen var gränsvärdet 350 för havandeskapsförgifting och jag hade 354. Så summan av det hela: Lätt havandeskapsförgiftning. Måste springa tätt till bm för att kolla så att det inte sticker iväg, det gör jag ju redan nu. Annars i värsta fall får bebis komma ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0