Nackspärr mm..

Har haft nackspärr i 3 dagar nu. Är det normalt? Jag tror att det beror på att jag blivit ombedd av läkare att ligga på vänstersidan när jag sover. Tror att det har att göra med att navelsträngen kan bli klämd för den är på högersidan. Problemet är att jag är en person som tycker att det är skönast att sova på höger vilket gör att jag ligger konstigt och därför får nackspärr. Någon som förstod?

I fredags var jag och Fred i Huddinge på ultraljud. En mkt knasig man undersökte mig men jag fick trots knasigheterna förtroende för honom. Allt såg bra ut och bebis vägde lite under 2,5kg, en "medelsvensson" bebis brukar ligga på nästan 500g mer men jag är ju inte världens största person så det är inte så konstigt. Vi ska tillbaka den 27:e för samma sak. Hoppas inte bebis kommit ut innan dess!

Var även hos bm i fredags. Blodtrycket var ju som vanligt högt men det visade också på spår av protein i urinen. Högtblodtryck+äggviteprotein=havandeskapsförgiftning. Det var dock bara spår som sagt så det är inget hon kunde säga med säkerhet. Hon ringde till en läkare för konsultation men han tyckte att vi skulle avvakta och att jag ska gå 3ggr/veckan till bm på koll.

I lördags var vi "äntligen" på IKEA. Skönt att ha det gjort! Tack Moe, Jempa och Sne***** för sponsringen! Vi köpte trådbackar till bebisgarderoben, skötbord och massa ljus.

Nu på morgonen var jag hos bm och kollade blodtrycket och idag visade det inga spår alls i urinen! Tjohoo!! Blodtrycket var ju fortfarande högt men det beror på graviditeten och så mkt kan det inte gå ner. 


graviditetsräknare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0