Behandlar mig själv

Ja, jag är väl lite knasig men på senaste tiden har jag kännt av två ställen i överkäken. Det har ömmat och blödigt då jag gjort rent. Det är förövrig mellan "samma" tänder på vardera sida. Om ni förstår. Så jag ville helt enkelt veta vad det kan vara. Jag har kämpat med tandtråd,tandstick och mellanrumsborste. Mellanrumsborsten gav bästa effekt! Ja, nu vet ni det. Men det har gjort så j-vla ont! Det fick mig att tänka på vad jag säger och gör med pat. hela dagarna. Jag brukar säga: Om det blöder när du gör rent beror det på att det ligger bakterier där och att du får vara extra noga. Och, ja, det gör ont men då måste du vara där ändå. Inte vara rädd för att det gör ont.
Nu fårstår jag vissa pat. som jag tycker har varit "pjåkiga". Det gör ju skit ont om det är en kraftig inflammation. Ja, den här kraftiga inflammationen i tandköttet har verkligen öppnat upp mina ögon. Jag har även depurerat på mig själv, ja, skrapat alltså. Men idag anv. bakteriedödandemedel då jag gjorde rent mellan tänderna, dock bara där det verkligen var inflammerat. Och, det känns så mkt bättre! Jippie!
Jag röntgade även mina tänder själv också. Ville se om det kunde ligga tandsten på de ställen som gjorde så jäkla ont. . Men inte gjorde det det! 

Jaha, ska jag berätta vad jag gjort i helgen kanske. Jag har varit friluftsmänniska och njutit av vintern i Nynäs. Ska till Nynäs idag också. Fred åker ju iväg imorgon =(

 Gingivit-tandköttsinflammation. Ej ok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0