Pigg

Ja, faktiskt! I natt sov jag riktigt bra! Äntligen! Om det berodde på att Fred låg brevid kan ju diskuteras. Tindra höll sig i skinnet också. Helgen har varit lugn. Inte gjort nått anmärkningsvärt.

En sak jag har tänkt på.
Varför pratar inte föräldrar/mor,farföräldrar med sina barn/barnbarn?
I lördags morgon när jag skulle åka till Friskis så såg jag ett äldre par med en liten knodd på ca 1 år i vagnen. Barnet jollrade och snackade men de äldre pratade inte alls med barnet. Är inte det konstigt? Det är ju en liten människa. Kan ju bero på "generationen", att man inte höll på och snackade med sitt barn som inte kunde prata själv för 50 år sen? Men jag har sett det här utspela sig bland yngre också. Ja, jag tycker att det är konstigt iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0