Ja, jag är vaken

Det är märkligt hur man ändras och kroppen/hjärna ställer in sig på att bli mamma. Sitter här och kan inte somna om.

Lite exempel

- Sover inte lika djupt. Vaknar av minsta ljud.

- Drömmer konstigt. Nu handlar ju livet om att skapa en trygg tillvaro för ett barn och man är rädd att något/någon ska "förstöra" det. Jag drömmer till exempel att jag dör eller att Fred inte är den jag tror, ja, kriminell är ett exempel ???

- Blir trött av för mkt människor. Ja, jag klarar bara några/nån timme på en fest till exempel. Det har inte alls att göra med att personer blir onyktra utan att det helt enkelt blir för mkt. Jag vill ligga hemma i soffan/sängen med en bok istället.

Det är tydligen ganska vanligt mot slutet att gravida drömmer att de föder. Men det kommer inte ett barn utan hundvalpar eller dyl istället. Det har jag inte drömt än. Men det kommer väl =)

Ska lägga mig i soffan med boken " Finns inte å kartan" nu. Hoppas att jag blir lite trött så att jag får sova lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0