April april!

April är här! Vad härligt! Riktigt pissväder idag så det blev bara en snabb promenad till willys och sedan hem. Lillan ligger i vagnen på baksidan och sussar fortfarande.

Ok, 1:a april idag. Jag har svårt för denna dag. Folk drar dåliga "lögner" med ett flin på läpparna följt av ett "april april..." Inte min grej.

Den här veckan har det hänt en del. Fred var hemma måndag-tisdag, bara för att. Lyxigt! I måndags var vi på bvc och Ellie vaccinerades. Hon var så duktig! Sedan for vi och storhandlade. I tisdags åkte vi "jag körde" till Ellies farmor. Väldigt trevligt.
I onsdags var vi på "mammagrupp", eller EGENTLIGEN heter det "föräldragrupp" nu för tiden. Var en ny mamma där som verkade supertrevlig. Ja, alla är ju trevliga men jag kände lite mer för henne. Om ni förstår.
Igår, torsdag träffade vi Heléne och Tilda. Vi gick promme och strosade och fikade i centrum. Var superhärligt väder. Idag har vi slappat jag och Ellie. Skönt! Jag hann och hade ork att städa igår så det behövde jag ju inte göra idag.

Nu ska jag försöka mig på att göra kesellaglass och youghurtglass. Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0