Mat och sovrutiner

Nu när Ellie verkar ha börjat käka annat än bröstmjölk så vill jag få in bra rutiner gällande mat och sömn. Började igår lite smått och idag drog jag igång på riktigt. Ellie är missnöjd över att mamma ta kommandot, eller mer förvånad och smått förvirrad.

Jag har börjat med den risade OCH rosade metoden "sova hela natten". Det gäller helt enkelt att gå efter ett schema över mat och sovtider, varje dag samma sak. På natten ska barnet inte heller få mat utan man ska genom sk klapp/buff i rumpan få barnet att somna om då det vaknar på natten. "På natten ska man sova,det gör alla". Summan alltså; proppa barnet med mat vid mattiderna och vara hård när det ska sovas. Tydligen ska det ta ca 4 dagar innan barnet förstår vad som gäller. Dessa dagar brukar vara jobbiga, jag är redan slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0