Vi börjar få in rutin

Idag gick jag och Ellisen upp vid 8. E fick frulle och slocknade efteråt. Jag passade på att duscha, fixa frukost till mig själv och sätta igång tvättmaskinen innan hon vaknade. Idag har hon mest sovit, hon hade en jobbig natt med hemsk magont. Vi tog en promenad till apoteket på förmiddagen där semper magdroppar införskaffades. Hon har haft lite ont nu ikväll men absolut inget i jämförelse med hur det har varit. Hoppas att hon ska slippa den där magknipen igen. Vi var ute på promenad i sisådär 30 minuter. Mkt skönt. Hemma igen så sov lilltjejen och jag hann hänga tvätten och slänga in en till maskin. När hon var vaken var hon riktigt lugn och tillfreds. Kan bero på magdropparna? Kylskåpet och frysen gapade tomma så jag och Ellie gick till coop och handlade. Sen kom en trött pappa hem från jobbet. Fred blev ju väckt av Ellie inatt och kunde inte somna om. För att underhålla sig själv lagade han bla ihop en matlåda till mig. Hur gulligt som helst, för som nybliven mamma/förälder vet man inte alltid om man hinner laga ihop något eller ens äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0