Sindra 2002-2011

Idag har jag och Ellie varit sega. Vi började dagen med två sovstunder. Jag och Ellie kom ut vid 13 för att överlämna rabarber-hallon-jordgubbskräm till Fred på jobbet. Han glömde krämen imorse och VILLE så gärna ha den. Min syster var även i nynäs idag. Hon ska vara lärare på sommarskolan och skulle gå på ett infomöte inför det. Sen tog jag och Ellie en promenad till affären.

Under prommen ringde jag upp svärmor som ringt tidigare. Tydligen hade katten Sindra som bor hos Freds mormor inte ätit eller druckit som hon borde och att hon nog var sjuk. Katten Sindra är eg Freds katt som han skaffade precis innan vi träffades. Då trodde han att det var en hane och katten bar namnet Sonny. Fred anade oråd när Sonny började jama och åma sig att det nog var en hona. Hanar löper ju i regel inte. Efter en tid så tyckte Freds mamma att Fred inte skötte katten som han borde och tog över henne. Allt flöt på bra och katten ändrade namn från Sonny till Sindra. Sindra gick ut och verkade må bra. Tills Gunilla skaffade en till katt. Det accepterade inte Sindra och visade det genom att kissa överallt. Så då fick hon flytta till mormor på landet där hon har jagat och sprungit omkring.

Efter maten åkte vi och hämtade Sindra för att ta henne till veterinären där hon skulle få somna in. Kändes så hemskt. Kvinnan som gav Sindra sprutorna sa att kissen var riktigt uttorkad och inte alls hade så mkt på benen. Det skulle krävas en del arbete för att få Sindra att bli bra igen, OM det ens skulle gå. Så det var ju det bästa alternativet. Freds mormor börjar bli gammal och ser dåligt och klarar helt enkelt inte av att ta hand om en katt. Det märktes att hon var sjuk också. Jag har alltid haft svårt för den där katten. Den har alltid visat "dålig attityd", fräst och varit riktigt otrevlig. Inte idag, hon jamade lite ynkligt i bilen annars så var hon lugn och fin.
 Hittade den här bilden från feb 2003.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0