Kattattack mm

Ja, vet ni vad som hände idag? Vi har en hankatt som tror att den bor här och har slunkit igenom kattluckan några gånger. Vi har därför börjat stänga den. Tror ni inte att den bryter sig in. Jo, det gör den. Fred försökte skrämma den med viftning av hand och arm, det slutade med ett blödande sår. Kattskallen attackerade! Jag hittade också för någon vecka sen kattussar i vårt sovrum. Tindras kattussar. Stackarn blir överfallen och misshandlad i sitt egna hem. Så idag, jag ligger i soffan och sover. Hör mjauande och morrande och en kattlucka som slår igen. I nästa sekund yr katthår och kattjävlen attackerar lilla försvarslösa Tindra. Jag skriker för att skrämma katten men den springer upp på övervåningen. Jag följer efter och möts upp av Fred som undrar vad som sker och försöker också skrämma katten med hojtande. I nästa stund hör vi att något faller till golvet i lillans rum. Då har den kastat sig ut genom fönstret som stod uppe för vädring. Från andra våningen! Galen katt! Fred såg att den sprang iväg och verkade se oskadd ut. Nu ska vi ta bort kattluckan. Ja, här på skogagatan är det dramatik!

Nu till något annat. Ellie sover sisådär på natten och har vaknat till flera gånger i natt. När jag la ner henne i vår säng och gett henne mat så fick jag inte sova. Lillan låg och flaxade, pratade och skrattade i sömnen. Så natten har inneburit, vaknat av dottern, gått och hämtat, ammat, försökt sova med flaxande barn brevid och gått och lämnat dottern i sin säng. Om och om igen..Ja, idag har jag varit heeelt slut.

Jag och Ellie tog en promenad idag i solen. Det var härligt. Dottern tycker inte att det är så kul att åka vagn bara. Så är hon vaken vill hon bli buren annars skrik och gråt. Väldigt irriterande att gå och bära på tungt barn och köra vagn. Ellie är inte still i famnen heller. Jag hoppas verkligen att hon lär sig att det är helt ok att vara nöjd i vagnen även när hon är vaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0